RENDSZERGADA SZOLGÁLTATÁSOK



Céges csomagjaink a rendszergazdai tevékenységek lefedését biztosítják az Ön cége számára. Az ilyen szolgáltatások projektjellegűek, tehát cégünk akár huzamosabb ideig kapcsolatban áll Ügyfelünkkel. Manapság a legtöbb vállalkozásban jelen vannak számítógép-infrastruktúrák kisebb vagy nagyobb mértékben - cégprofilnak, tevékenységi körnek megfelelően. Általunk segítheti vállalkozását azzal, hogy mentesüljön az informatika útvesztőiben felmerülő problémák és felesleges komplikációk alól.
Tapasztalatink alapján sok vállalkozás működését zavarják olyan informatikai tényezők, melyek egyszerűen felszámolhatók, amennyiben ezt profikra bízza. Kisebb vállalkozások gyakran nem engedhetik meg saját informatikus kolléga foglalkoztatását, ezért a számítástechnikai tevékenységeket házon belül, hozzá nem értő személlyel oldják meg. Ennek valóban nagy előnye, hogy olcsó, vagy ingyenes azonban a vállalkozás működését nagyban korlátozhatja bizonyos esetekben.

A nem megfelelően karbantartott, vagy elavult rendszerek (számítógépek, vagy akár hálózatok) sok problémát tudnak okozni. Az ilyen infrastruktúrákon olykor az egyszerűbb feladatok elvégzése is problémássá tud válni, ezzel növelve a cég egyébként végzett tevékenységétől független, felesleges favágó feladatok számát. Gondoljon csak bele, ha a saját munkáján kívül még azzal is vesződnie kell, hogy a számítógép hajlandó legyen éppen meg felni az elvárásainak. Ha hagyja, hogy ezek a kis zavaró tényezők a fejére nőjenek, szépen lassan összeadódnak és végül anyagilag sokkal rosszabbul jár mintha a problémák megelőzésért fizetne egy informatikai cégnek.
Amennyiben cégünkre bízza rendszerének felügyeletét mi gondoskodunk arról, hogy informatikailag kifogástalanul tudja végezni tevékenységeit ezzel növelve vállalkozásának produktivitását.

Egy weblap remekül tükrözheti cégének arculatát és komoly reklám szerepet tölthet be, ezáltal növelve cégének jövedelmét. Azonban ennek zökkenőmentes működése szintén hozzáértő személyzetet igényel. Amennyiben nincs lehetősége állandó kollégát foglalkoztatni a weboldalkörüli tevékenységek elvégezésre, cégünk ezzel kapcsolatban is szívesen segíti cégének zavartalan munkáját.

Még a kisebb vállalkozások is használnak valamilyen vállalatirányítási rendszert. Ezek lehetnek a legegyszerűbbektől kezdve, mint például egy számlázó program, egészen összetettek, mint például a SAP. Értelemszerűen egy rendszer integráltsága és funkcionalitása nagyban függ az adott vállalkozás méretétől és a tevékenységi körétől.
Bár cégünk ilyen vállalati információ rendszerek fejlesztésével nem foglalkozik, de megegyezés alapján bizonyos mértékig segíthetünk cégének ezen rendszerek üzemeltetésében.

Magánszemélyek is igényelhetik a szolgáltatást, de az ezzel kapcsolatos feltételek kialakítása egyéni.

A csomagok a következőket tartalmazzák:



- Fix havidíjas árazás az igénybevett szolgáltatás mértékének megfelelően
- Soron kívüli rendelkezésre állás
- Informatikai tanácsadás
- Az alábbiakban felsorolt csomagok igényelhetőek egyben vagy külön
- Kedvező kisszállási kondíciók
- Távsegítség

Általános üzemeltetési csomag:

- Asztali gépek javítása és karbantartása
- Laptopok javítása és karbantartása
- Hálózat javítása, karbantartása

Szerver üzemeltetési csomag:

- Szerver(ek) javítása és karbantartása a körülményeknek megfelelően

Weblap üzemeltetési csomag:

- Domain-el való együttműködés
- Weblap tartalmának frissítése
- Felmerülő problémák megoldása

Vállalati információs rendszer üzemeltetési csomag:

- Megoldások egyéni igényeknek megfelelően
- Adatbázis mentés
- Rendszerkarbantartás (megegyezés alapján)







Általános információ a szolgáltatással kapcsolatban:




Fix havidíj:



Céges csomagjaink fix havi díjasak. A havonta megtérítendő összeg nagysága a felügyelendő rendszer függvénye. Részletekért tekintse meg
Az esetleges javítási munkálatok az anyagköltséget nem tartalmazzák.

Soron kívüli rendelkezésre állás:



Természetesen amennyiben szerződéses ügyfelünk, ha problémát észlel, kollégánk munkaidőben, soron kívül (akár 1-2 órán belül) kimegy cégéhez. Munkaidőn kívül is rendelkezésére állunk, azonban az ilyenkor felmerülő sürgősségi díj nem képzi részét a csomagnak.

Informatikai tanácsadás:



A felmerülő kérdéssel vagy problémával kapcsolatos konzultáció. Egyszerűbb esetekben ez telefonon vagy elektronikus úton történik, indokolt esetben személyesen. A tanácsadás nem oktatási tevékenység, ilyen jellegű igények kielégítése a szolgáltatáson kívüli felárral jár.

Általános üzemeltetési csomaggal kapcsolatos tudnivalók:



A csomag keretein belül üzemeltetjük számítógép infrastruktúráját. Ez magában foglalja a következőket: asztali gép(ek), laptop(ok), (nyomtatók, szkennerek) és az eszközök közötti kommunikációért felelős hálózat. A szerverek nem képzik részét az alap csomagnak, minden szervergép üzemeltetési díja havonta külön térítendő.
Egyéb készüléket külön, egyéni megállapodás alapján tudunk elvállalni. A javítási, üzemeltetési, karbantartási munkálatok során esetlegesen felmerülő anyagköltség nem része a szolgáltatásnak.

A megállapodásban szereplő eszközök hardveres, továbbá az adott infrastruktúra alapvető működéséhez szükséges szoftveres teendőinek ellátását biztosítjuk. Egyéb szoftver (bármi, ami az alapvető működéshez már nem szükséges) felügyeletét, üzemeltetését, karbantartást a Vállalati információs rendszer csomagon belül áll módunkban teljesíteni.

A csomag alap tartozéka továbbá a karbantartás.

Karbantartás:



A teljes infrastruktúráját karbantartjuk és szükség esetén elvégezzük a javításokat. A karbantartás rendszeressége tipikusan havonta egy alkalom, melyet természetesen az Ön igényeinek megfelelően alakítunk ki.
Ha a rendszerességet ettől eltérő módon szeretné megoldani az sem probléma, azonban havonta egynél több alkalom plusz költséggel jár.

Karbantartási kondíciók:

- Karbantartási munkálatok asztali gépek esetében
o Gépek kitakarítása
o Gyors diagnosztika
o Felmerülő hiba elhárítása a szervizpolitikánknak megfelelően Link

- Laptopok esetében
o Gyors diagnosztika
o Felmerülő hiba elhárítása a szervizpolitikánknak megfelelően Link

- Nyomtatók esetében
o Patroncsere
o Gyors diagnosztika (Szoftveres)

- Hálózat esetében:
o Gyors diagnosztika
o Felmerülő hiba elhárítása a szervizpolitikánknak megfelelően Link


Figyelem ! A karbantartási tevékenységek bármely esetben (általános üzemeltetési csomag és szerver üzemeltetési csomag esetében is) korlátozódnak az Ön által, - a szerződés megkötésekor - birtokolt infrastruktúrára, tehát új eszközök beszerzését, beüzemelését nem tartalmazza. A szerződéskötés után beszerzett eszközöket a szerződés módosítása után áll módunkban felügyelni.
Ha új eszközt szeretne igényelni, természetesen ebben is rendelkezésre állunk.


Az Általános üzemeltetési csomag három kategóriába sorolható:

- 5 eszköz vagy kevesebb;
- 5 eszköznél több, de 20 eszköznél kevesebb;
- 20 eszköz felett.

Minél nagyobb kaliberű a projekt annál több részvevőt igényel. Ennek megfelelően az első két csomagot fix áron tudjuk vállalni, a harmadik kategória pedig gondos munkafelméréssel és egyéni megállapodás alapján történik.

Szerver(ek) üzemeltetése:



Szerverek üzemeltetése egy összetettebb feladatkör, mint a kliensgépeké. Egy szerver számos kritériumnak kell eleget tegyen, többek között ilyenek az elérhetőség, az adatok tárolása és természetesen a biztonság. Bár ezek az elvek bármely számítógép esetében szem előtt tartandóak, a szerveren tárolt adatokat általában több felhasználó számára kell biztosítani valamilyen formában. Ebből következik, hogy mind hardveres, mind szoftveres tekintetben másképp kell kialakítani egy ilyen rendszert és az üzemeltetés is jóval több figyelmet igényel.

Szerverek karbantartása:

Szerverek karbantartását csak a szerver üzememeltetési csomag igénylése esetén tudjuk elvégezni.

A karbantartás során
- A szervert kitakarítjuk
- Elvégzünk egy gyors diagnosztikát
- Felmerülő hiba esetén a szervizpolitikánknak megfelelően járunk el.

Weblap üzemeltetése:



Ha Ön (vagy cége) rendelkezik egy meglévő weboldallal és valamiért annak korábbi üzemeltetője nem elérhető, mi szívesen segítünk ellátni az weboldal karbantartását. Az üzemeltetési feltételeket minden esetben egyéni megállapodás alapján alakítjuk ki: a pontos feladatkör meghatározásának; tartalom feltöltésének gyakoriságának; továbbá az esetleges fejlesztési tevékenységek függvényében.

Saját fejleszésű weboldal üzemeltést is ezen szolgáltatáson belül végezünk.

Vállalati információs rendszerekkel üzemeltetésével kapcsolatos tudnivalók:



Minden szoftvert ide sorolunk, mely az Ön vállalkozásának működését segíti, de független a számítógép-infrastruktúra működésétől. (pl.: MS Office, levelező programok, számlázó programok, egyéb vállalati irányítási rendszer, stb.)
A pontos feladatkörrel kapcsolatos teendők tisztázása alapján tudunk ilyen jellegű szolgáltatást vállalni. Mivel számtalan ilyen szoftver létezik, így nem áll módunkban általános feltételeket meghatározni. A csomag igénylése előtt tisztázandók a pontos feltételek, továbbá a szolgáltatás gyakorisága.

VIR csomag csak abban az esetben igényelhető, amennyiben az Ön infrastruktúrájának rendszeres karbantartása biztosított (vagy általunk, vagy más által). Ennek oka, hogy a helyes szoftveres működtetés egyik alapvetővető kritériuma a működőképes, stabil infrastruktúra.

Kiszállással kapcsolatos tudnivalók:



A szolgáltatáson belül, a rendszerességgel végzett karbantartások (általános üzemeltetés, szerver) során a kiszállás ingyenes. Azonban minden egyéb elvégezendő munka során kiszállási díjat számítunk fel. Ennek díjazását a Kiszállási díj táblázatunkban tekintheti meg.

Távsegítséggel kapcsolatos tudnivalók:



Az Általános üzemeltetési és Vállalati információs rendszer üzemeletetési csomagunkhoz tartozik igénybe vehető távsegítség. Ez az üzemeltetéssel kapcsolatos problémák megoldására szolgál, nem informatikai tanácsadás, vagy oktatási tevékenység.
A távsegítség lényege, hogy "átvesszük" a szóban forgó eszköz felett az irányítást és igyekszünk a problémát ilyen módon megoldani. Szervergépek esetében ez teljesen az üzemeltetés része, hiszen számos rendszer elérhető kívülről valamilyen adminisztrációs felületen keresztül. Értelemszerűen ha erre nincs lehetőség, akkor helyileg kell a szervert vezérelni.

Havi rendszerességgel biztosított távsegítség csomagonként lebontva:

- Általános üzemeltetési csomag: 5 + 1 / 2 eszköz
- Vállalati információs rendszer üzemeletetési csomag: 5 + 1 / 3 eszköz

Mindkét csomag üzemeltetése esetén a távsegítség az összes - az Ön által - igényelt csomagra egyben vonatkozik. Ilyenkor a magasabb értéket vesszük figyelembe.

Általános szervizpolitika:



További, általános szervizeléssel (gépmegőrzés, adatvédelem, garancia, stb.) kapcsolatos információt megtalál a .